Wiele osób zastanawia się, czy odchudzanie latem daje efekty. O zrzuceniu zbędnych kilogramów myślimy zwykle zimą lub wczesną wiosną, ponieważ chcemy się dobrze prezentować latem w krótkich spodenkach, zwiewnej sukience i stroju kąpielowym. Często zdrowe nawyki są później porzucane na rzeczy wakacyjnych smakołyków, tymczasem okres wysokich temperatur sprzyja dbaniu o piękną sylwetkę!

Dieta odchudzająca na lato

Odchudzanie latem może przynosić efekty, o ile oczywiście odpowiednio się postaramy. Często zauważamy, że gdy jest gorąco, odczuwamy mniejszy apetyt i brakuje nam ochoty na jedzenie mięsa. Sprzyja to wprowadzeniu zmian w swoim żywieniu. Lato jest porą obfitującą w produkty o bardzo dużej zawartości składników odżywczych. Świeże warzywa i owoce stanowią potężne źródło witamin, minerałów i składników bioaktywnych, które są szczególnie ważne podczas kuracji odchudzającej. Diety niskoenergetyczne mogą prowadzić do niedoborów pokarmowych, zwłaszcza gdy zostanie wprowadzone zbyt duże ograniczenie kaloryczne. Świeże produkty, które jeszcze poprzedniego dnia znajdowały się na polu uprawnym, dostarczają więcej cennych składników, niż żywność dostępna zimą i wczesną wiosną. W tych porach produkty są importowane z daleka lub długo przechowywane, co zmniejsza ilość składników odżywczych.

Preparaty wspierające odchudzanie

Preparaty wspierające odchudzanie

Odchudzanie to nie tylko dieta. Proces ten można wspierać dodatkową suplementacją błonnika, chromu a nawet stosując spalacze tłuszczu.
Preparaty doustne
Odchudzanie
Odchudzanie i oczyszczanie

Dieta na lato – jadłospis

Dieta odchudzająca na lato powinna bazować przede wszystkim na produktach świeżych. W każdym posiłku należy zawrzeć dużą ilość warzyw, które częściowo można zastąpić owocami. Te drugie wspaniale sprawdzą się jako przekąska i warto po nie sięgać zamiast słodyczy. Soczysty arbuz, świeże truskawki czy borówki o wiele bardziej przykuwają naszą uwagę latem niż owoce w pozostałych porach roku. Choć naturalnie zawierają cukry proste, to spożywanie owoców może wspomóc odchudzanie. Posiadają one dużo wody, dlatego są niskokaloryczne i objętościowo można zjeść ich o wiele więcej niż słodyczy, bez negatywnych konsekwencji dla sylwetki.

Warzywa i owoce zawierają błonnik pokarmowy, który pozytywnie wpływa na stan zdrowia, a dodatkowo daje większe uczucie sytości. Jego obecność w posiłku zapobiega gwałtownym wahaniom poziomu cukru we krwi, które są impulsem do szybkiego sięgnięcia po kolejny posiłek. Błonnik pokarmowy obecny jest również w nasionach roślin strączkowych oraz w pełnoziarnistych produktach zbożowych, takich jak razowe pieczywo, płatki zbożowe, otręby, grube kasze, brązowy ryż, ciemny makaron.

Dieta na lato nie może obejść się bez odpowiedniej ilości wypijanych płynów. Woda jest głównym składnikiem ciała ludzkiego, a jej niedobór wpływa niekorzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Gdy panują upały, zwiększa się dobowe zapotrzebowanie na wodę. Należy zatem pić często oraz jeść warzywa i owoce, które w nią obfitują.

Dieta na lato – przepisy

Podczas komponowania menu warto sięgać po aktualnie dostępne warzywa i owoce. Na śniadanie można wprowadzić płatki zbożowe z ulubionymi owocami i orzechami. Taki posiłek doda energii, nasyci na długo, a dodatkowo pozwoli zaspokoić ochotę na coś słodkiego. Dobrym pomysłem są także kanapki z pieczywa pełnoziarnistego, na których można położyć plasterki pomidora, ogórka, rzodkiewki, różnego rodzaju sałaty lub kawałki papryki. Posypując całość koperkiem, szczypiorkiem albo pietruszką wzbogacimy smak i zwiększymy ilość spożywanych składników odżywczych.

Latem należy unikać potraw bardzo tłustych i smażonych oraz żywności przetworzonej. Warto natomiast wybierać lekkie dania, które nie będą nadmiernie obciążać przewodu pokarmowego. Świetnie sprawdzą się różnego rodzaju sałatki, przygotowane na bazie zielonych warzyw liściastych (np.: szpinaku, rukoli, sałaty, jarmużu), które należą do produktów spożywczych o najwyższej gęstości odżywczej. Do sałatki warto dodać także inne sezonowe warzywa oraz źródło białka w postaci gotowanego lub pieczonego drobiu, ryb, nasion strączkowych lub jaj. Taką sałatkę można podać z lekkim sosem na bazie jogurtu, a całość posypać orzechami lub pestkami, które nadadzą daniu chrupkości i będą źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Fanom słodkości z pewnością posmakują kolorowe koktajle z sezonowych owoców, przygotowane na bazie zimnego kefiru, jogurtu lub wody z lodem. Dieta na lato może zawierać również zdrowe, owocowe desery w postaci galaretek, musów i lodów, których już nie trzeba dosładzać ze względu na naturalną słodycz owoców.

Dlaczego odchudzanie latem przynosi dobre efekty?

Nie tylko lekkie kolorowe jedzenie wspomaga walkę o wymarzoną sylwetkę. Latem, gdy pogoda dopisuje, ruszamy się o wiele chętniej niż podczas innych pór roku. Długie ciepłe wieczory zachęcają do spacerów, jazdy na rowerze czy rolkach, a dla wielu osób nie ma nic bardziej przyjemnego niż pływanie w upalny dzień. Zwiększona aktywność fizyczna podnosi dobowy wydatek energetyczny. Oznacza to, że w ciągu dnia spalamy więcej kalorii, dzięki czemu szybciej chudniemy. Ponadto przebywając na świeżym powietrzu dbamy o prawidłowe stężenie witaminy D, która również wspomaga utratę kilogramów. Wszystko to sprawia, że odchudzanie latem może przynosić zadowalające efekty bez licznych wyrzeczeń!

Autor artykułu:
tech.farm. Anna Onikijuk

ZAPYTAJFARMACEUTĘ

Odpowiemy na pytania i wątpliwości

(+48) 85 744 55 97pon-pt 07:00-16:00 sklep@cefarm24.pl