Alkohol będzie gościem honorowym wielu imprez, na których będziemy witać Nowy Rok. Co zrobić, by pozbyć się konsekwencji nadmiernego spożycia? Oto nasze sprawdzone sposoby na sylwestrowego kaca.

Czym jest kac?

Większość z nas zna to paskudne uczucie, kiedy po suto zakrapianej imprezie budzimy się w cierpieniu. Świeże wspomnienia świetnej zabawy, poznanych osób i doskonale dobranej muzyki blakną pod ostrzałem bólu głowy, mdłości, palącego pragnienia, światłowstrętu, ogólnego poczucia zmęczenia, czy trzęsących się dłoni. To objawy kaca w całej okazałości. Syndrom dnia następnego atakuje tych, którzy spożyli zbyt dużo alkoholu, a jego siła rażenia jest zależna od wielu czynników, m.in.: ilość wypitego etanolu, rodzaju trunków, stanu zdrowia, kondycji wątroby, masy ciała, płci, genów i posiłków spożywanych w czasie zabawy. Jedynym pewnym sposobem na jego uniknięcie jest oczywiście odstawienie napojów wyskokowych, co może okazać się trudne, szczególnie w obliczu sylwestrowego szaleństwa.

Co zatem zrobić, gdy spodziewasz się, że kolejny poranek może być nie do zniesienia? Sposobów na kaca jest niemało, ale żaden z nich nie daje pełnej gwarancji, że pomoże właśnie Tobie. Osłabienie, odwodnienie i zatrucie organizmu, które funduje nam nadmierne spożycie jest bowiem zależne od specyfiki każdego ciała. Oto kilka sposobów, które mogą skutecznie pomóc Ci okiełznać konsekwencje kaca w domowym zaciszu.

Letnia kąpiel

Ciężki poranek po powrocie z imprezy warto zacząć od prysznica. Zimna woda spowoduje skurczenie naczyń krwionośnych, przyspieszy krążenie i będzie dobrym bodźcem do dalszego stawiania czoła kacowi.

Solidne śniadanie

Po brawurowym wyczynie, jakim była poranna chłodna kąpiel, pora nagrodzić się obfitym śniadaniem. Nawet jeśli na co dzień starasz się ich unikać, w tym przypadku warto postawić na tłuste produkty. Dobrze w roli poimprezowego posiłku sprawdza się jajecznica na boczku lub kiełbasa z dodatkiem chleba z masłem lub margaryną. Śniadanie warto urozmaicić warzywami (pomidory, ogórki, buraki, szparagi, brokuły itd.), które przywrócą organizmowi utracone witaminy i minerały.

Pij obficie

Równie ważne, jak to, co zjemy na śniadanie, jest to, co będziemy pili w czasie pierwszych godzin po przebudzeniu. Z pewnością przydadzą się duże ilości wody mineralnej, najlepiej z dodatkiem naturalnego miodu i pokaźnej dawki witaminy C w postaci cytryny, limonki lub grejpfrutów. Jeśli wśród objawów syndromu dnia następnego nie ma dolegliwości żołądkowych, polecamy wypicie do śniadania szklanki soku z kiszonej kapusty lub soku z pomidorów, które są bogatym źródłem mikroelementów. Jeżeli natomiast borykasz się z mdłościami, powinnaś zaparzyć sobie wywar z szałwii lub rumianku w celu ukojenia komplikacji trawiennych.

sposoby na kaca

Ruszaj się!

Po śniadaniu warto poświęcić czas na aktywność fizyczną. Świeże powietrze i ruch przywrócą Ci siły i przyspieszą trawienie. Oczywiście musisz pamiętać o bezpieczeństwie i dopasować aktywność do swojej formy. W momencie, kiedy w Twoje krwi mogą czaić się jeszcze resztki promili, wskazane jest udanie się na spacer lub wykonanie kilku prostych ćwiczeń w domu.

Drzemka

Po wysiłku pora na odpoczynek. Snu nie oszukasz: godziny skradzione mu w nocy, będziesz musiała zwrócić w najbliższym czasie. Nic tak nie regeneruje organizmu jak oddanie się w objęcia Morfeusza, szczególnie po wystrzałowej nocy, a kac to stan, w którym Twój organizm bardzo potrzebuje właśnie regeneracji.

Kawa i kefir

Wielu twierdzi, że nic tak nie działa na pobudzenie i ból głowy po imprezie, jak kubek mocnej kawy. Co odważniejsi dodają do niej cytrynę uzyskując w ten sposób tzn. kawę po cygańsku, która wg niektórych opowieści jest bardzo skutecznym sposobem na kaca. Swoich zwolenników ma również teoria, że kaca uśmierzają kefir, jogurt naturalny i zsiadłe mleko.

Jeśli wiesz, że na horyzoncie czeka na Ciebie zakrapiana impreza, warto się na nią odpowiednio przygotować. Jak możesz uprzedzić kaca? Przed rozpoczęciem spożycia sięgnij po suplementy diety, które redukują nasilenie objawów dnia następnego. W trakcie imprezy warto pić dużo wody z sokiem z cytrusów, a kolejne drinki rozdzielać posiłkami. Przed udaniem się do łóżka należy nawodnić raz jeszcze organizm dwoma szklankami wody mineralnej. Przed wyjściem na imprezę pamiętaj też, że efekt kaca mogą wzmocnić mieszanie alkoholi różnego typu oraz palenie wyrobów tytoniowych.

ZAPYTAJFARMACEUTĘ

Odpowiemy na pytania i wątpliwości

(+48) 85 744 55 97pon-pt 07:00-16:00 sklep@cefarm24.pl