Każda z nas podejmuje decyzję o powiększeniu rodziny na różnych etapach swojego życia. To jeden z najważniejszych wyborów, przed którym stoi kobieta wraz z otaczającymi ją osobami. Zaplanowanie dziecka powinno być świadome, poprzedzone odpowiednim przygotowaniem.

Wykonaj badania

Planowanie powiększenia rodziny rozpocznij od zdiagnozowania możliwości własnego organizmu. Wykonaj badanie morfologii, dzięki której dowiesz się, czy wszystko jest w porządku. Dodatkowo, poznasz swoją grupę krwi i jej odczyn. Powinnaś także poznać swój organizm od środka, by sprawdzić, czy nie brakuje Ci witamin i minerałów. Kolejne badania, którym warto się poddać to: badanie moczu i tarczycy oraz wykonanie prób wątrobowych. Pamiętaj, że niedobór hormonów ma negatywny wpływ na Twoją płodność, a podczas ciąży może przyczynić się do komplikacji. Do listy badań do wykonania dodaj także cytologię.

Zadbaj o witaminy i minerały

Powiększenie rodzinyCo najmniej trzy miesiące przed planowaniem zajścia w ciążę powinnaś rozpocząć przyjmowanie kwasu foliowego. Jest on odpowiedzialny za pomyślne zapłodnienie oraz w późniejszym czasie za przebieg ciąży. Jego dzienne zapotrzebowanie dla kobiet w stanie błogosławionym to 0,4 mg, dlatego dietę warto uzupełnić o produkty bogate w ten składnik – soję, szpinak, szparagi, brokuły, groszek zielony, pomarańcze, banany, otręby pszenne, jaja kurze i wątróbkę kurzą.

Niemniej istotnym składnikiem jest żelazo. Czfy wiesz, że anemia w czasie ciąży zazwyczaj jest przyczyną niedoboru żelaza w organizmie? Uzupełniaj go już przed zajściem w ciążę, aby uniknąć niechcianych problemów. Jedz produkty bogate w ten mikroelement – sezam, orzechy nerkowca, morele suszone, śliwki, oliwki, korzeń pietruszki, ziemniaki w mundurkach, szpinak, marchew, soję, otręby, amarantus, ciecierzycę i orkisz.

Ćwiczenia i masaże

Zanim zajdziesz w ciążę, popracuj nad swoją kondycją i sprawnością ruchową. Dzięki temu poruszanie się z maleństwem w brzuszku będzie dla Ciebie znacznie łatwiejsze. Mniej odczujesz wtedy zmęczenie, dolegliwości związane z bólem kręgosłupa, a także skrócisz czas powrotu do sylwetki sprzed ciąży. Zadbaj także o masaże, które poprawią elastyczność skóry i zlikwidują stany zapalne.

Stop używkom!

Używki ewidentnie nie sprzyjają ciąży i rozwojowi płodu. Postaraj się ograniczyć picie kawy. Koniecznie rzuć palenie i zrezygnuj z alkoholu, które bezpośrednio zagrażają płodowi. Dotyczy to nie tylko Ciebie, ale także Twojego partnera, ponieważ używki zaburzają erekcję i zmniejszają ruchliwość plemników.

Dbanie o siebie powinno być procesem ciągłym i niezależnym od zmiennych okoliczności. Przygotowanie do zajścia w ciążę to jednak czas wyjątkowej troski o zdrowie przyszłej mamy. Skorzystaj z powyższych podpowiedzi i zapytaj swojego lekarza o kolejne wskazówki, by świadomie przygotować się do macierzyństwa.

ZAPYTAJFARMACEUTĘ

Odpowiemy na pytania i wątpliwości

(+48) 85 744 55 97pon-pt 07:00-16:00 sklep@cefarm24.pl